

MISJA
Roter Hahn
Sprawdzone gospodarstwa na wakacje, wysokiej jakości produkty bezpośrednio od rolników, pyszna domowa kuchnia w wybranych gospodach i winiarniach, oryginalne ludowe rzemiosło oraz Szkoła gotowania – „Roter Hahn” pokaże Ci to, co najlepsze w świecie południowotyrolskich gospodarstw.
Przybliżamy ludziom świat południowotyrolskiej wsi.
Związek Rolników Południowego Tyrolu połączył pod marką parasolową „Roter Hahn” pięć filarów: „Agroturystyka”, „Produkty wysokiej jakości z gospodarstwa”, „Wiejskie gospody, „Rękodzieło ludowe” oraz „Szkoła gotowania Roter Hahn”, ustalając przy tym jednolite, obowiązujące standardy jakości.
Dodatkowy dochód w gospodarstwie jest w Południowym Tyrolu szczególnie ważny, ponieważ rolnictwo funkcjonuje tutaj na bardzo małą skalę. Rolnicy nie mogliby więc utrzymać się wyłącznie z dochodów z działalności rolniczej. Dodatkowy dochód w gospodarstwie nie tylko umożliwia przetrwanie ludowej kultury, ale także pozwala rolniczej rodzinie pracować w gospodarstwie przez cały rok oraz daje im możliwość utrzymania się z gospodarstwa.

Bauernhof spüren
Od 1998 roku „Roter Hahn” ożywia wiejską kulturę w całej jej różnorodności.
Od samego początku marce przyświecało motto „Przybliżamy ludziom świat południowotyrolskiej wsi”, które do dziś łączy wszystkie filary. Jako atrybuty określono tutaj prawdziwość, szczerość, autentyczność, trwałość i małe obiekty.
Roter Hahn ręczy za wysoką jakość i przejrzystość. Surowe kryteria oraz regularne kontrole są gwarancją niezmiennie wysokich standardów.
Logo
Już w roku założenia „Roter Hahn” zaprojektowane zostało logo, które używane jest do dziś. W Południowym Tyrolu koguta można spotkać zarówno w gospodarstwach winiarskich, jak i owocowych oraz hodowlanych. Jest on symbolem żywego rolnictwa. Czerwony kolor koguta symbolizuje siłę, miłość i sympatię – rolnicze rodziny powinny być dumne ze swojej pracy. Kolor ciemnożółty oznacza 300 słonecznych dni w roku, żółty – grunty orne, jasnozielony – sady i winnice, zielony – łąki i związaną z nimi hodowlę zwierząt, a ciemnozielony – lasy. W logo można ponadto zobaczyć gospodarstwo i południowotyrolską górę Schlern. Pierwotnie etykieta „Roter Hahn” była tylko wizualnym znakiem, ale później ten znak jakości stał się również znakiem słownym.
