X Korzystamy z plików cookies zgodnie z naszą polityką prywatności Click here for further information.

Gry ruchowe

Krowa robi muuu!

Krowa nie jest fioletowa
Wiek: od 3 lat
Liczba uczestników: 5 graczy

W te gre mozna grac zarówno pod dachem, jak i na dworze.
Prowadzacy gre mówi na ucho kazdemu dziecku nazwe jednego zwierzecia. Zaleznie od wielkosci grupy, podaje te sama nazwe dwóm lub trzem osobom, a dzieci nie moga zdradzic, co uslyszaly.
Na znak prowadzacego gre dzieci poruszaja sie po pokoju lub ogrodzie, nasladujac przy tym zwierze, którego nazwe uslyszaly, i próbuja rozpoznac wsród pozostalych innego osobnika tego samego gatunku. Jesli niektórym dzieciom sie to udalo, podaja sobie rece i staraja sie dopasowac pozostalych. Gra trwa, dopóki wszystkie zwierzeta nie odnajda przedstawiciela tego samego gatunku. Gra staje sie trudniejsza, jesli dzieci maja zamkniete lub zawiazane oczy.

Wyscigi w workach

Biegi w worku: gra ruchowa na powietrzu
Wiek: od 5 lat
Liczba graczy: co najmniej 2
Material: worki z plastiku lub juty

Kazdy gracz wchodzi do worka jutowego lub plastikowego, podciaga go do wysokosci bioder i mocuje. Nastepnie wszyscy ustawiaja sie w linii i na komende zaczynaja skakac.
Cel: wygrywa gracz, który pierwszy bez przewrócenia sie pokona ustalony odcinek dlugosci ok. 10 do 20 metrów.

Zlapac i wypuscic

Zlapac i wypuscic
Wiek: od 4 lat
Gracze: im wiecej, tym weselej

Dorosly lub jedno z dzieci lapie pozostalych. Dotkniety siada na ziemi. Inne dziecko moze go uwolnic, dotykajac siedzacego i wolajac „wolny“ . Gra staje sie wesola, kiedy juz wiekszosc dzieci siedzi i tylko niewiele swobodnie biega i moze uwolnic siedzacych. Jesli lapaczowi uda sie dotknac wszystkie dzieci, wszyscy siedza i gra sie konczy.

Kto sie boi czarnego luda?

Czarny Lud
Wiek: 4-12 lat
Liczba uczestników: 4 graczy

Gracz, któy gra role „Czarnego Luda“ stoi po jednej stronie pola gry, pozostali - po drugiej. „Czarny Lud“ zadaje pytanie: „Kto sie boi „Czarnego Luda?“ Grupa odpowiada: „Nikt!“ „Czarny Lud“ na to odpowiada: „A jesli jednak przyjdzie?“ Grupa odpowiada: „To mu uciekniemy!“ I wszyscy z grupy biegna najszybciej jak potrafia na druga strone. „Czarny Lud“ biegnie w przeciwnym kierunku, próbujac przy tym zlapac graczy, którzy mu potem beda pomagac.
Wymiana pytanie-odpowiedz powtarza sie i znowu gracze biegna na druga strone, lapiac innych po drodze. Ostatni zlapany gracz jest nowym „Czarnym Ludem“.

Wodna gra - co to takiego?

Zabawa w wodzie
Wiek: dzieci, które potrafia plywac
Gra moze toczyc sie w duzym brodziku, basenie lub na brzegu jeziora.

Kazde dziecko mysli o jakims zwierzeciu, które inne dzieci znaja. Po kolei dzieci w wodzie nasladuja zwierze, o którym pomyslaly. Pozostali odgaduja, jakie to zwierze.

Przyklady:
wicie sie jak waz
podskakiwanie jak zaba
wioslowanie jak kaczka
chwiejny chód jak u pingwina
nasladowanie slonia tryskajacego woda z traby
galop jak u konia
brodzenie jak bocian