X Korzystamy z plików cookies zgodnie z naszą polityką prywatności Click here for further information.

Gry ruchowe

Krowa robi muuu!

Krowa nie jest fioletowa
Wiek: od 3 lat
Liczba uczestników: 5 graczy

W tę grę można grać zarówno pod dachem, jak i na dworze.
Prowadzący grę mówi na ucho każdemu dziecku nazwę jednego zwierzęcia. Zależnie od wielkości grupy, podaje tę samą nazwę dwóm lub trzem osobom, a dzieci nie mogą zdradzić, co usłyszały.
Na znak prowadzącego grę dzieci poruszają się po pokoju lub ogrodzie, naśladując przy tym zwierzę, którego nazwę usłyszały, i próbują rozpoznać wśród pozostałych innego osobnika tego samego gatunku. Jeśli niektórym dzieciom się to udało, podają sobie ręce i starają się dopasować pozostałych. Gra trwa, dopóki wszystkie zwierzęta nie odnajdą przedstawiciela tego samego gatunku. Gra staje się trudniejsza, jeśli dzieci mają zamknięte lub zawiązane oczy.

Wyścigi w workach

Biegi w worku: gra ruchowa na powietrzu
Wiek: od 5 lat
Liczba graczy: co najmniej 2
Materiał: worki z plastiku lub juty

Każdy gracz wchodzi do worka jutowego lub plastikowego, podciąga go do wysokości bioder i mocuje. Następnie wszyscy ustawiają się w linii i na komendę zaczynają skakać.
Cel: wygrywa gracz, który pierwszy bez przewrócenia się pokona ustalony odcinek długości ok. 10 do 20 metrów.

Złapać i wypuścić

Złapać i wypuścić
Wiek: od 4 lat
Gracze: im więcej, tym weselej

Dorosły lub jedno z dzieci łapie pozostałych. Dotknięty siada na ziemi. Inne dziecko może go uwolnić, dotykająć siedzącego i wołając „wolny“ . Gra staje się wesoła, kiedy już większość dzieci siedzi i tylko niewiele swobodnie biega i może uwolnić siedzących. Jeśli łapaczowi uda się dotknąć wszystkie dzieci, wszyscy siedzą i gra się kończy.

Kto się boi czarnego luda?

Czarny Lud
Wiek: 4-12 lat
Liczba uczestników: 4 graczy

Gracz, któy gra rolę „Czarnego Luda“ stoi po jednej stronie pola gry, pozostali - po drugiej. „Czarny Lud“ zadaje pytanie: „Kto się boi „Czarnego Luda?“ Grupa odpowiada: „Nikt!“ „Czarny Lud“ na to odpowiada: „A jeśli jednak przyjdzie?“ Grupa odpowiada: „To mu uciekniemy!“ I wszyscy z grupy biegną najszybciej jak potrafią na drugą stronę. „Czarny Lud“ biegnie w przeciwnym kierunku, próbując przy tym złapać graczy, którzy mu potem będą pomagać.
Wymiana pytanie-odpowiedź powtarza się i znowu gracze biegną na drugą stronę, łapiąc innych po drodze. Ostatni złapany gracz jest nowym „Czarnym Ludem“.

Wodna gra - co to takiego?

Zabawa w wodzie
Wiek: dzieci, które potrafią pływać
Gra może toczyć się w dużym brodziku, basenie lub na brzegu jeziora.

Każde dziecko myśli o jakimś zwierzęciu, które inne dzieci znają. Po kolei dzieci w wodzie naśladują zwierzę, o którym pomyślały. Pozostali odgadują, jakie to zwierzę.

Przykłady:
wicie się jak wąż
podskakiwanie jak żaba
wiosłowanie jak kaczka
chwiejny chód jak u pingwina
naśladowanie słonia tryskającego wodą z trąby
galop jak u konia
brodzenie jak bocian